Yes he can!!! Obama president.

Yes we can. De slogan waarmee Obama furore maakte en president van de Verenigde Staten werd. Vandaag om 4.30 uur (?) lukte het hem en was ie virtueel president: Na twee zwart goeverneurs heeft is daar nu de eerste zwarte president van de verenigde staten. “He’s is not black, he is green.” probeerde zijn opponent het land duidelijk te maken. Het hielp niet. Het volk koos voor “Change”. Verandering wordt nodig geacht.

Nieuwe president van de Verenigde Staten.

Barack Obama: Nieuwe president van de Verenigde Staten.

Obama zal een icoon en voorbeeld worden voor hele bevolkingsgroepen over de hele wereld. Hun rolmodel is de machtigste persoon ter wereld. Hoe zou een telefoongesprek tussen Sarkozy en Obama verlopen? Het lijken op het eerste gezicht tegenpolen. Een gesprek met Jan-Peter kan ik me ook niet goed voorstellen. Iemand van wie de perceptie zover afwijkt van zijn eigen werkelijkheid kan van hoog vallen, met name voor de mensen die tegen hem op kijken. Hij zal moeite hebben om de verwachtingen waar te maken.

De verkiezingen hebben ruim 5 miljard gekost. Maar vijf miljard investering bij een recessie is nooit weg, zou ik zo denken. Zie het maar als een investering in de samenleving.

Persoonlijk zal ik blij zijn dat ik niet meer naar president Bush hoef te luisteren. Mijn allergie voor die man komt in de buurt van mijn allergie voor JP. Gelukkig zie ik die laatste niet zo vaak meer voorbij komen. De eerste vanaf morgen ook niet meer. Nou ja ik geloof officieel 20 januari 2009. Zolang houd ik het nog wel vol. Dat niet iedereen even blij is, mag duidelijk zijn.

Geef een reactie

