Tikken, klikken, klaar?

Ik hoorde het voor het eerst in een hotelkamer, tweede kerstdag. En ik denk dat ik het nog vaak ga horen, de komende periode. Waarom weet ik niet, maar “Tikken, klikken, klaar” ligt goed in het gehoor. Het reclame bureau dat deze campagne voor de overheid heeft ontwikkelt, heeft een hit gescoord. Alleen is dat op dit moment nog niet duidelijk.

Waarover het spotje op de televisie (of was het de radio?) precies ging, weet ik niet. Het had te maken met een campagne vanuit overheden, die duidelijk probeerde te maken dat het lang niet altijd meer nodig is iets op papier te doen, maar dat steeds meer digitaal kan worden afgehandeld. “tikken, klikken, klaar” geeft nu precies 4 hits op google. Ik verwacht dat dat de komende weken anders gaat worden.

Tot die tijd blijf ik gissen, waar het precies over ging, en welke overheid ons iets duidelijk probeerde te maken die avond. We hadden een gezellige dag achter de rug, in familieverband in Zeeuws-Vlaanderen, Hulst om preciezer te zijn. Een prettige dag, met een irritant einde dus, omdat dit me bezig blijft houden. Wie helpt me ervan af?

Geef een reactie

